Det er mange grunner til hvorfor man bør spise fisk og kveite er en edel fisk som en absolutt bør spise regelmessig!

Kveita er en mager men kjøttfull hvit fisk som har lite fett, kalorier og natrium, med en deilig smak og konsistens inneholder denne fisken også flere ernæringsmessige fordeler, der Omega-3 fettsyrer er i overflod, styrker kveiten hjertet og blodomløpet, i tillegg til å senke kolesterol og redusere mengden av triglyserider i blodet.

Halibut (Hippoglossus hippoglossus)

I tillegg til å være en god kilde til folsyre, vitamin B6 og vitamin B12, er kveiten rik på magnesium og andre viktige næringsstoffer som senker homocystein nivået og øker blodomløpet i kroppen.

Det anbefales at fisk er en del av det ukentlige kostholdet, og kveite er en utmerket kandidat.

I 100gram kokt kveite er det

Kalorier

Kalorier 172,8

Næringsinnhold

Protein 20,0 g.
fra Fett 86,4
fra Proteiner 86,4

Fett og Fettsyrer
Fett, totalt 9,54 g.
Fett, mettet 1,71 g.
Fett, umettet 5,58 g.
Fett, flerumettet 1,04 g.
Omega-3, fettsyrer 799 mg.
Omega-6, fettsyrer 99 mg.
Vitaminer
Vitamin A 66,6 IU
Tiamin 64,8 mg.
Riboflavin 68,4 mg.
Niacin 4,86 mg
Vitamin B6 552,6 mcg.
Folat 7,38 mcg.
Vitamin B12 1,1 mcg.
Pantotensyre 349,2 mcg

Mineraler
Kalsium 6,48 mg.
Jern 520,2 mcg.
Magnesium 30,6 mg.
Fosfor 246,6 mg.
Kalium 432,0 mg.
Natrium 91,8 mg.
Sink 466,2 mcg.
Kobber 34,2 mcg.
Mangan 13,86 mcg.
Selen 50,4 mcg.
Sterols

Kolestrol 59,4 mg.

Our fish – as fresh as you can get. We can offer it to your stores, restaurants, hotels and events. Feel free to contact us!